Saturday, 25 June 2011

siput babi

Masa kecil kecil dulu aku suka main siput babi punya sengugut
bila aku cucuk dengan kayu je nanti dia dok diam pastu lambat sangat dia nak bergerak
itu yang membuatkan aku geram sangat sangat, comel sangat dah lepas main tu aku
 pijak pijak dia kasi lumat sedap je telinga dengar bunyi kruhk krikhh 


siput babi ni berjalan dengan perut cuba bayangkan manusia gerak
dengan perut ? alamat sampai bila bila pun kat situ jela .
selain itu siput babi ni haiwan khunsa ? eirk percaya atau tidak itulah realitinya
tapi an macam mana siput babi nak membiak ? entah 


kenapa babi bila berjalan dengan mak dia , dia tunduk muka ?
sebab dia malu mak dia babi . . salah !

kenapa siput babi jalan lambat sangat ?
sebab dia punya cangkerang tu besaq sangat . salah !

sebab dia dok pikiaq aku ni siput ke babi ? siput ke babi ? salah !
sebab dia berjalan sambil mengawan sebab tu lambat gila dia berjalan . salah !

habis apa yang betul nya ? entah 
jom skodeng bawah ni . . .


mak aih besaq giler bule pegang macam tu ja ?



tengok ni aku research siput babi benda alah ni keluaq sekali
menatang ni siput babi ka ?


No comments:

Post a Comment