Monday 27 June 2011

bulan madu



Terjaga saja dari tidur aku terus bangun dan bangkit ke bilik air . 
membersihkan apa yang patut, cuci apa yang perlu , buang apa yang harus . 


Hiarghhh aku mengeliat krukh kerakh sedap je dengar tulangku menyanyi , 
adoi sakit pulak tulang belakang aku nie , heish dah tua sangatkah aku ni .


“selamat pagi” aku menoleh dan hanya tersimpul senyuman kambing.

“Puas ? “ tersengih cem kerang busuk

“Kenapa tak kejut saya ?” tanya diriku

“abang malas kejut, tengok sayang lena je tidur” sambil tersenyum dengan kasih sayang

“abang dah serapan ke ?”

“belum lagi , tunggu sayang la nak mam sekali”

Tuk tuk tuk . . .

Pintu bilik 920 penginapan hotel Royal Adelphi kedengaran diketuk

Tuk tuk tuk . . .

“abang  !! “ aku berkerut cemas

Enrique menuju perlahan ke pintu membaca jampi serapah puh puh . . .

“errr “


Bersambung. . .

No comments:

Post a Comment